M’agradaria fer referència a l’educació en el
somnis a través de dues entrades; la primera, aquesta, com a una educació que rebem
quan somniem.
Per tant definim el somni com un procés imaginatiu de la ment que té lloc durant mentre el subjecte dormM’agradaria fer referència a l’educació en el
somnis a través de dues entrades; la primera, aquesta, com a una educació que rebem
quan somiem.
És durant les fases REM quan se
somia. Per tant se somnia de quatre a cinc vegades cada nit. Sembla que és més
fàcil recordar un somni si la persona es desperta enmig d'una fase REM o
immediatament després. Per recordar-los tots seria necessari despertar-se
quatre o cinc vegades cada nit en el període de fase REM.
El somni en sí, no sembla estar lligat a la cultura o educació de cadascú,
però cal tenir en compte que somniem amb la nostra llengua i és molt més comú
somniar amb llocs que ja coneixem (llocs que hem estat i per tant ens han
educat, d’una manera o altra).
El món dels somnis ha servit per educar a moles experts que han intentat descobrir
tota la màgia d’aquest món, personatges com Freud, per exemple.
D’altra banda, quan despertem, els somnis ens fan qüestionar què ens passa
pel cap, perquè somniem això, etc. D’aquesta manera, ens eduquem dins aquest
món oníric, tot el que ens faci qüestionar la nostra existència, o la nostra
manera de pensar en educa, els somnis, per aquesta banda, també ho fan.
Demà veurem els somnis com a vessant d’objectius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada