dilluns, 7 de novembre del 2011

Educació en el pubillatge


Aquest any, des de l’associació de veïns del meu barri, Pequín, d’Olot, em van proposar ser la pubilla.
El que no se sap a la major part de Catalunya, és que el pubillatge al meu poble és una cosa que es viu molt intensament, convertint-se així, en un dels pubillatges més participatius de Catalunya.
Quan s’és pubilla o hereu d’algun barri o poble de la Garrotxa, es celebra un certamen (que va tenir lloc el passat dia 5 de novembre), en el qual s’escull la pubilla i l’hereu que representaran a la nostra comarca davant de totes les trobades que es realitzin per Catalunya.
Els escollits varen ser 3 persones que crec que ho faran molt bé.
Però, aquest any jo representava el meu barri i tot el que comportava, actes protocol·laris, assistència a les festes que organitzava el meu barri...
I no sabia que tot això m’estava educant, m’estava introduint a un món de cultura catalana, la meva cultura, que en aquest aspecte desconeixia.
Vaig tenir el plaer de trobar-me amb gent fantàstica (més de 50 pubilles i hereus d’altres llocs de la Garrotxa) que em van aportar una mica més de coneixement sobre els seus indrets, o bé sobre les seves maneres de pensar. A través de conversacions tingudes, sobre Catalunya, sobre la crisi, em van educar amb diferents opinions que, vulguis o no, et fan replantejar les coses. De manera que tot el que he après en aquest pubillatge m’ha fet més gran com a persona.
Només puc dir, Visca el pubillatge, visca la Garrotxa i visca Catalunya !
(Pròximament, educació en la cultura on explicaré com m’educa el meu entorn, en aquest cas Catalunya i el que comporta ser catalana).

Hereu i Pubilla del barri de Pequín 2011




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada